יש שני סוגים עיקריים של תיבות הילוכים, והתקלות הנפוצות נגזרות מאופי הפעולה שלהן. בתיבה ידנית החלפת ההילוכים נעשית על ידי הנהג, וזאת באמצעות מוט הילוכים ודוושת מצמד (קלאץ').לעומת זאת, בתיבה אוטומטית יש מנגנון ייחודי המאפשר לרכב להחליף הילוך באופן עצמאי ללא התערבות מצד הנהג.
על מנת לפענח את התקלות בתיבת ההילוכים כדאי להתייחס בנפרד אל כל תיבה. בכל הנוגע אל תיבות אוטומטיות כוללות התקלות הנפוצות את הרשימה הבאה:
- התיבה לא מעלה הילוך – תקלה זו נגרמת בדרך כלל כתוצאה מניתוק של אחד הכבלים, החיבורים או צינור המודול. במידה והשמן שחור ישנה אינדיקציה לתקלה חמורה בתיבת ההילוכים עצמה.
- מכונית קופצת בעת העברת הילוך – בניגוד למה שנהוג לחשוב, התקלה הזו לא מתרחשת ברכבים ישנים בלבד. הגורם לתקלה יכול להיות שאין מספיק נוזל הילוכים, או לחלופין יש אפשרות לבעיה עם צינור הוואקום. גם בעיה בכבל שמחבר בין דוושת הדלק לתיבת ההילוכים עשויה ליצור תקלה מן הסוג הזה.
- רכב לא מתקדם – מכונית הנמצאת בהילוך דרייב, אך לא זזה סובלת מבעיה במנגנון מוט ההילוכים, בחוסר נוזל הילוכים או במסנן סתום. מנגד, רכב שנע בעזרת תיבת ההילוכים רק ברברס מעיד על תקלה חמורה בתוך התיבה.