כמו כל מוצר מכאני שמשתמשים בו לעיתים תכופות, גם תיבת ההילוכים של רכבנו נוטה להישחק עם הזמן וככל שרכבנו צבר קילומטראז' רב יותר. כשהגיר ברכב נשחק או מתקלקל אנו נרגיש שהעברת ההילוך אינה נעשית בצורה "חלקה", ושידית ההילוכים "קופצת" בזמן העברת ההילוך. פרט לאי הנוחות הקיימת שבדבר, יש בכך גם סכנה בטיחותית לנהג ולנוסעי הרכב. בדיוק לשם כך יש לבצע שיפוץ גיר.
במסגרת השיפוץ מוציאים מכון גירים 2000 את תיבת ההילוכים מהרכב, מפרקים אותה ומחליפים את רכיביה השונים: את גלגלי השיניים, הדיסקיות, המכלולים וכדומה. לאחר מכן, מרכיבים את הרכיבים ואת תיבת ההילוכים בחזרה לתוך הרכב, ונהנים מהעברת הילוכים "חלקה" ומנסיעה בטוחה.
שיפוץ גיר אוטומטי ברכב מבוקש מאוד מכיוון שברכב האוטומטי אין דוושת מצמד והמעבר בין ההילוכים השונים מתבצע ללא התערבות הנהג. תיבת ההילוכים האוטומטית כוללת מנגנון הנקרא "מחשב תיבת ההילוכים", אשר שולט על הגיר ומאפשר לרכב להעביר הילוך באופן עצמאי. הגיר האוטומטי הופך את הנהיגה ברכב לקלה יותר, ללא שימוש בדוושת המצמד וללא צורך בביצוע "זינוק בעלייה".
יחד עם זאת, בניגוד לגיר הידני, שכולל בדרך כלל 5 הילוכים, בגיר האוטומטי יש לרוב 3 – 4 הילוכים קדמיים. עובדה זו משפיעה הן על יכולת התאוצה של הרכב (הרכב מאבד כ- 10% מכוח המנוע שלו) והן על תצרוכת הדלק שלו - רכבים בעלי גיר אוטומטי צורכים יותר דלק בהשוואה לרכבים בעלי גיר ידני. זאת ועוד, עם גיר אוטומטי לנהג יש פחות שליטה על מהירות הנסיעה, והוא דורש תחזוקה רבה יותר במוסך.