תיבת הילוכים
 
 
 
 
 
 
 
 

שיפוץ גירים - כל מה שרציתם לדעת

 
אם אתם מרגישים שהרכב "לא סוחב" כמו שצריך או שהוא לא מצליח להכניס להילוך (או שאתם לא מצליחים להכניס להילוך אם מדובר ברכב בעל גיר ידני), יכול מאוד להיות שיש לכם בעיה בגיר.
 
 

 

 
 
גיר אוטומטי
 
תיבת הילוכים אוטומטית
 
 
 

על מנת שתדעו אילו אפשרויות עומדות בפניכם במקרה שכזה, הצוות המקצועי של גירים 2000 אסף עבורכם מקבץ של שאלות ותשובות שיסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.



 

מהו גיר?

 
גיר הינו השם שניתן למערכת גלגלי שיניים משומנת בשמן גיר מיוחד,
אשר מטרתה להעביר את הכוח שמגיע מהמנוע אל גלגלי הרכב ולאפשר לרכב לנסוע בתנאים האופטימליים 
מבחינת חיכוך הגלגלים עם הכביש ומבחינת תצרוכת הדלק

 

אילו סוגי גירים יש?

 
 ישנן מערכות ידניות אשר תלויות לחלוטין בנהג.
ברגע שהוא מרגיש שהרכב מתאמץ מדיי עליו להעביר הילוך ולאפשרלרכב לנסוע בצורה האופטימלית.
למרות שישנם עוד אי אילו "משוגעים לדבר" בארץ ובעולם, הרי שהיום רוב האנשים נוהגים על רכבים בעלי גיר אוטומטי– 
מערכת המזהה את המועד בו צריך להעביר הילוך ועושה זאת בצורה אוטומטית לגמרי.

 

מה גורם למערכת להתקלקל?

 
מדובר במערכת מאוד עדינה, אשר בהחלט יכולה להתקלקל. גם אם משמנים אותה אחת לתקופה ודואגים לתחזוקה נאותה שלה, 
הרי שגלגלי השיניים נשחקים כתוצאה מהחיכוך של חקי המתכת,והדבר יכול בהחלט לגרום לתקלות.
כמובן  שגם תחזוקה לא נאותה של המערכת יכולה לגרום לה לביצועים ירודים ואפילו להשבית אותה לחלוטין.

 

מה עושים כשמתקלקל הגיר?

 
במקרה של תקלה ניתן, כמובן, להחליף את המערכת הישנה בחדשה. רבים מבעלי הרכבים מעדיפים להימנע מכך,
שכן העלות היא בדרך כלל מאוד גבוהה ולא משתלמת בעליל (עלות שיכולה להגיע עד 50% מערכו של הרכב!).
אפשרות אחרת היא להחליף את המערכת הקיימת במערכת שפורקהמרכבים בארץ או בחו"ל (בחו"ל יש תעשייה שלמה של פירוק רכבים ולכן ישנם בעלי עסקים שמייבאים גירים מחו"ל). 
ואפשרות שלישית היא לתקן את הדרוש תיקון ולהשמיש את המערכתבאופן כזה, שהיא תהיה ממש כמו חדשה. לאפשרות השלישית קוראים בעגה המקצועית שיפוץ גירים. 

 

מה הבדל בין שיפוץ גירים חלקי ומלא?

 
כשהולכים למוסך בגלל בעיה בגיר הרבה פעמים מקבלים הצעה לטיפול חלקי בתיבת ההילוכים והצעה לטיפול מלא.
שיפוץ גירים חלקי הוא כזה שמטפל באופן נקודתי בבעיה ולא במכלול המערכת. 
שיפוץ מלא הוא כזה שבו בוחנים את המערכת כולה, ואם מוצאים חלקים נוספים שכדאי לתקן או להחליף (גלגלי שיניים, מיסבים, דיסקיות, מכלולים וכד') – מתקנים או מחליפים. 
כמובן שהאפשרות השנייה עולה יותר כסף, אולם היא מבטיחה ככל שניתן, שאפשר יהיה לנסוע ברכב עוד כברת דרך ארוכה לפני שתהיה עוד בעיה בתיבת ההילוכים שלו

 

איפה מבצעים שיפוץ גירים?

 

חשוב מאוד לבצע שיפוץ תיבות הילוכים אך ורק במכון מורשה שבעליו הינו מכונאי מוסמך בעל רישיון בתוקף.
אנחנו במכון גירים 2000 מתמחים בשיפוץ כל סוגי הגירים בצורה מקצועית שתאפשר לכם לחזור לכביש בבטחה.
לקבלת מידע נוסף אודות שיפוץ גירים צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פליקס זנדמן 12 (לשעבר רחוב האופן), אזור התעשייה חולון
טל': 6500232 - 03
פקס: 5593925 - 03
נייד (חיים): 7729692 - 050