אם אתם מרגישים שהרכב "לא סוחב" כמו שצריך או שהוא לא מצליח להכניס להילוך (או שאתם לא מצליחים להכניס להילוך אם מדובר ברכב בעל גיר ידני), יכול מאוד להיות שיש לכם בעיה בגיר.
מדובר במערכת מאוד עדינה, אשר בהחלט יכולה להתקלקל. גם אם משמנים אותה אחת לתקופה ודואגים לתחזוקה נאותה שלה, הרי שגלגלי השיניים נשחקים כתוצאה מהחיכוך של חקי המתכת,והדבר יכול בהחלט לגרום לתקלות.
כמובן שגם תחזוקה לא נאותה של המערכת יכולה לגרום לה לביצועים ירודים ואפילו להשבית אותה לחלוטין.
במקרה של תקלה ניתן, כמובן, להחליף את המערכת הישנה בחדשה. רבים מבעלי הרכבים מעדיפים להימנע מכך, שכן העלות היא בדרך כלל מאוד גבוהה ולא משתלמת בעליל (עלות שיכולה להגיע עד 50% מערכו של הרכב!).
אפשרות אחרת היא להחליף את המערכת הקיימת במערכת שפורקהמרכבים בארץ או בחו"ל (בחו"ל יש תעשייה שלמה של פירוק רכבים ולכן ישנם בעלי עסקים שמייבאים גירים מחו"ל).
ואפשרות שלישית היא לתקן את הדרוש תיקון ולהשמיש את המערכתבאופן כזה, שהיא תהיה ממש כמו חדשה. לאפשרות השלישית קוראים בעגה המקצועית שיפוץ גירים.
כשהולכים למוסך בגלל בעיה בגיר הרבה פעמים מקבלים הצעה לטיפול חלקי בתיבת ההילוכים והצעה לטיפול מלא.
שיפוץ גירים חלקי הוא כזה שמטפל באופן נקודתי בבעיה ולא במכלול המערכת.
שיפוץ מלא הוא כזה שבו בוחנים את המערכת כולה, ואם מוצאים חלקים נוספים שכדאי לתקן או להחליף (גלגלי שיניים, מיסבים, דיסקיות, מכלולים וכד') – מתקנים או מחליפים.
כמובן שהאפשרות השנייה עולה יותר כסף, אולם היא מבטיחה ככל שניתן, שאפשר יהיה לנסוע ברכב עוד כברת דרך ארוכה לפני שתהיה עוד בעיה בתיבת ההילוכים שלו
חשוב מאוד לבצע
שיפוץ תיבות הילוכים אך ורק במכון מורשה שבעליו הינו מכונאי מוסמך בעל רישיון בתוקף.
אנחנו במכון גירים 2000 מתמחים בשיפוץ כל סוגי הגירים בצורה מקצועית שתאפשר לכם לחזור לכביש בבטחה.
לקבלת מידע נוסף אודות שיפוץ גירים צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.